close
دانلود آهنگ جدید
دیجیتاااااال - 4
loading...

دیجیتاااااال

ثبت شرکت در بندر چابهار

zz بازدید : 130 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

معرفی بندرچابهار جهت راهنمایی برای ثبت شرکت
شهرستان چابهار یکی از شهر جنوبی استان سیستان و بلوچستان است و احاطه شده توسط ایرانشهر و نیکشهر از شمال و مرز پاکستان از شرق و دریای عمان از جنوب و جاسک و کهنوج از غرب است . مرکز  بندر چابهار این استان شهر آهنگسازی چابهار از سه مناطق مرکزی یعنی ، کنارک، و مناطق مرکزی و همچنین 557 روستا می باشد. این شهرستان دارای سه شهرستانها به نام چابهار و  کنار و . شهر چابهار در شمالی از مبد خط استوا در 25 ° 17 ‘عرض قرار گرفته است. قلمرو آن از خط استوا به 23 ° 27 ‘عرض شمالی به نام مدار “مدار راس السرطان” گسترش داده شده از 0 °. شهر چابهار “که در بالای مدار راس السرطان واقع گردیده است
ظرفیت های موجود و زیرساخت
· تنها درگاه اقیانوس مرتبط ایران با امکانات لازم که در آن کشتی های اقیانوس پیما می تواننند پهلو  و همچنین از موقعیت مناطق داخلی کشور مناسب می باشد
· نزدیک ترین مسیر ارتباط برای اتصال ایران به کشورهای آسیای میانه و افغانستان و دریاهای آزاد می باشد.
· نزدیک ترین مسیر ترانزیت در شرق ایران می باشد.
· نزدیکی به ایران و هند و خط انتقال لوله گاز صلح.
· داشتن منابع بزرگ از شیلات و تاسیسات آبزی پرور.
· لذت بردن از جاده ها و نیز از انرژی و زیرساخت های مخابراتی.

مناطق برتر برای سرمایه گذاری


· ساخت استفاده از تمام ظرفیت حمل و نقل از محور شرقی ایران.
· نزدیکی به استان های شرقی ایران و همچنین کشور همسایه افغانستان و آسیای میانه به عنوان شبکه توزیع منطقه ای و مرکزیت ترانزیت اجناس و کالاها.
· ظرفیت صادرات مجدد جهت کشورهای منطقه (عمان و افغانستان و پاکستان).
· ظرفیت دسترسی به اقیانوس های  همجوار جهت کشتی های اقیانوس پیما به لنگر اندازی
· با استفاده از پنجمین خط لوله گاز رسیدن به هند می باشد
· جذب کشورهای همسایه و شرق آفریقا جهت سرمایه گذاری در  این منطقه بر اساس زنجیره ارزش (چای و برنج و میوه های خشک و غیره) و توسعه تجارت می باشد.
· وجود اراده سیاسی دولت برای ایجاد صنعت تولید خودرو و صادرات در منطقه.
· با استفاده از ظرفیت منابع شیلات دریایی موجود.
· با استفاده از پتانسیل های بومی در این منطقه می باشد.

برتری های رقابتی منطقه آزاد چابهار


· ارائه تخفیف  جهت هزینه های انبارداری و نگهداری با استفاده از بندر و تجهیزاتش جهت ظروف از ورود به این منطقه آزاد توسط کشتی است.
· دادن تخفیف جهت هزینه های انبارداری جهت صادرات و ترانزیت کالا از ورود به این منطقه آزاد.
· دادن تخفیف جهت حمل و نقل به مقدار 10٪ ارزش CIF کالا از مبدا.
· دادن تخفیف جهت آژانس و خدمات بعد از فروش بالغ بر 10 درصد از ارزش CIF کالا.
· دادن تخفیف جهت باز کردن هزینه LC از روش یکی از بانک های ایجاد شده در منطقه آزاد به مقدار 25 درصد.

طرح صنعتی

zz بازدید : 141 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

در این متن می خواهیم علاوه بر توضیحی کوتاه راجع به طرح صنعتی،به مراحل ثبت آن بپردازیم. خاطرنشان می شویم که موسسه حقوقی راه روشن به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ثبتی کشور، با استفاده از متخصصان مجرب خود در فاصله زمانی کوتاه، اقدامات لازم را جهت ثبت طرح صنعتی شما به عمل خواهد آورد. در همین راستا کافیست با کارشناسان حرفه ای ما تماس حاصل فرمایید.

طرح صنعتی چیست ؟

طبق ماده 20 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ، هر نوع ترکیب خطوط با رنگ ها و هر نوع شکل سه بعدی با خطوط، رنگ ها و لا غیر، به نوعی که ترکیب یا شکل یک فرآورده یا محصولی از صنایع دستی را مورد تحول قراردهد را طرح صنعتی می گویند.

طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد.بطور قطع چنین اشکالی نباید شبیه اشکال موجود در طبیعت باشد، که در این صورت ابتکاری نخواهد بود .همچنین ممکن است این اشکال جنبه اختراعی نیز پیدا کنند،به عنوان مثال یک شخص حقیقی یا حقوقی یک زود پز طراحی می کند که طرح ظاهری و یا باطنی متفاوت و خاص خودش که از جایی الگوبرداری و یا بهتر بگوییم کپی نشده باشد و برای پخت و پز بهتر از نمونه های قبل از این باشد ممکن است بصورت اختراعی به ثبت برسد و بعلاوه ممکن است آن را به صورت علامت تجاری به ثبت رساند.
مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی

تکمیل دو نسخه اظهارنامه طرح صنعتی

اظهارنامه باید در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ،توسط متقاضی یا نماینده قانونی وی امضاء شود.(ماده ی 68)

در صورتی که اسناد ضمیمه اظهارنامه و سایر اسناد مربوط،به زبان دیگری غیر از فارسی باشد،ارائه اصل مدارک مورد نیاز همراه با ترجمه عادی کامل آن ها الزامی است،مع ذلک اگر ترجمه کامل این مدارک برای متقاضی میسر نباشد می توان خلاصه آن ها را به فارسی ضمیمه نماید،مرجع ثبت در صورت لزوم می تواند در جریان بررسی اظهارنامه،ترجمه رسمی مدارک مذکور را مطالبه کند.چنانچه اصطلاحات فناوری و اطلاعات به کار رفته در اسناد مذکور،معادل فارسی نداشته باشند ذکر همان اصطلاحات کفایت می کند.

اظهارنامه طرح صنعتی وفق ماده ی 70،باید حاوی نکات زیر باشد:

* اسم،نشانی،کدپستی،شماره ملی،تابعیت و سمت متقاضی یا نماینده قانونی وی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است،ذکر نام،نوع فعالیت،اقامتگاه،محل و شماره ثبت،تابعیت،مرکز اصلی و عنداللزوم هر شناسه دیگر الزامی است.

* اسم،اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند،در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.

* اسم و اقامتگاه طراح در صورتی که متقاضی همان طراح نباشد،
* ذکر کالا و طبقه ای که متقاضی درخواست ثبت طرح برای آن را دارد.
* تاریخ،محل و شماره اظهارنامه یا گواهی نامه طرح صنعتی در خارج،در صورت درخواست حق تقدم.

* تعیین ضمائم تبصره

1-در صورت تسلیم اظهارنامه و سایر اسناد مربوط توسط اشخاص حقوقی،امضاء آن ها از طرف اشخاص مجاز ضروری است.

تبصره 2-اسم و نشانی متقاضی مقیم خارج از کشور علاوه بر فارسی باید به حروف لاتین باشد و با همان حروف نیز ثبت و آگهی شود.
2- مدارک مثبت هویت متقاضی و طراح؛(شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده برای اشخاص حقیقی و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات جهت اشخاص حقوقی به صورت خوانا)
3- چنانچه طرح صنعتی دو بعدی باشد،5 نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا 5 نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه
4- چنانچه طرح صنعتی سه بعدی باشد،5 نمونه از شکل یا تصویر گرافیکی یا 5 نمونه از طرح ترسیم شده به عنوان نمونه
5- در طرح صنعتی سه بعدی،مرجع ثبت می تواند ماکتی از آن را به همراه اظهارنامه درخواست نماید.اندازه ماکتی که متقاضی از مدل طرح خود ارائه می دهد،باید حداکثر بیست در بیست در بیست سانتی متر و وزن آن حداکثر 2 کیلوگرم و از ماده ی بادوام و غیر فاسد شدنی باشد.
6- درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم طراح به صورت اسکن شده و الصاق آن در پرونده الکترونیکی (چنانچه طراح نخواهد اسم وی ذکر شود).
7- رسید مربوط به پرداخت هزینه اظهارنامه و در صورتی که اظهارنامه شامل دو یا چند طرح صنعتی است رسید مربوط به پرداخت هزینه های اضافی
8- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
در صورتی که متقاضی طبق ماده 9 قانون،درخواست حق تقدم کرده باشد،هنگام تقاضای ثبت طرح صنعتی باید درخواست خود را که حاکی از این حق باشد،به مرجع ثبت تسلیم نماید.این درخواست باید مشتمل بر نکات ذیل باشد:
1-تاریخ و شماره اظهارنامه اصلی
2- طبقه بندی بین المللی مرتبط با اظهارنامه اصلی
3- کشور یا کشورهایی که اظهارنامه اصلی در آن جا تسلیم شده است و چنانچه اظهارنامه منطقه ای یا بین المللی مبنای حق تقدم باشد؛ذکر ماخذ آن.

تاریخ اظهارنامه همان تاریخ تسلیم آن به اداره مالکیت صنعتی است،مشروط بر این که در زمان تسلیم،اظهارنامه حاوی کلیه اطلاعاتی باشد که شناسایی متقاضی و همچنین نمایش گرافیکی کالای متضمن طرح صنعتی را میسر سازد.

در صورتی که متقاضی مدعی دو یا چند اظهارنامه پیشین باشد،مدت حق تقدم از زمان مقدم ترین آن ها محاسبه می شود.

9- مدارک نمایندگی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید

شرایط و مشخصات فنی تصاویر ارسال


1-سایر تصاویر حداکثر A4 باشد وحتماَ بصورت عمودی اسکن شود.

2- در تصویر ارسالی طرح باید در یک زمینه ساده،به نحوی که قابل رویت باشد قرار گیرد.

3- تصویر کالا بصورت رنگی باشد و حداکثر حجم آن  KB500 باشد.

مراحل ثبت طرح صنعتی


1-ورود به سامانه اینترنتی اداره ثبت طرح های صنعتی.
2- تکمیل  اظهارنامه اینترنتی ( در ادامه به طور کامل، به نحوه ی تکمیل اظهارنامه اینترنتی خواهیم پرداخت )
3-  بررسی و کارشناسی جهت تأیید طرح و نبود ایرادات.
4- صدور ابلاغیه پذیرش.
5- اقدام متقاضی جهت تشکیل پرونده فیزیکی در اداره ثبت طرح های صنعتی
6- پرداخت هزینه های ثبتی قانونی.
7-  دریافت شماره ثبت طرح صنعتی.
8- ارسال جهت چاپ در روزنامه رسمی.
9- صدور آگهی.
10- دریافت سند تصدیق از طریق اداره ثبت طرح صنعتی.

مراحل ثبت الکترونیکی اظهارنامه طرح صنعتی


1)ورود به پورتال اداره کل مالکیت صنعتی

2) ورود به صفحه ی خدمات الکترونیکی:

_ ورود به  قسمت اداره ثبت طرح های صنعتی.

_ انتخاب گزینه ی ثبت اظهارنامه صنعتی.

_تأیید وقبول تعهد بندی از قانون که متقاضی از طریق سیستم پی گیر پرونده خواهد بود و از روز ابلاغ، مهلت قانونی پاسخگویی به اخطار برای متقاضی شروع خواهد شد.

_ورود به مراحل چهارگانه ثبت اظهارنامه

_ ورود به قسمت اطلاعات اظهار نامه

_ پر کردن اطلاعات مربوط به مالک اظهارنامه ( مشخص نمودن حقیقی یا حقوقی بودن و ایرانی یا غیر ایرانی بودن مالک ) و سپس ثبت موقت و دریافت کد رهگیری جهت ذخیره ی اطلاعات وارد شده.

_ انتخاب گزینه  وکیل رسمی دادگستری در صورت داشتن وکیل برای افراد حقیقی.

_ انتخاب دفتر حقوقی به عنوان نماینده برای دفاتر حقوقی.

_ انتخاب گزینه ی نماینده قانونی در صورتی که شخص حقوقی دارای وکیل دادگستری باشد و آن شخص دریافت کننده ابلاغ ها باشد. و اگر وکیل نداشته باشد انتخاب گزینه صاحب امضاء یا مؤسسه.

_ پر کردن مشخصات اطلاعات و درج آدرس الکترونیکی و تلفن همراه شخص معرفی شده.

_ انتخاب فقط یک شخص حقیقی به عنوان دریافت کننده.

_ ورود به مرحله ی ثبت مشخصات طرح و توضیح و توصیف آن.

_ بارگذاری ضمایم

_ پیوست کردن ضمایم مورد نیاز. جهت پیوست ابتدا گزینه بارگذاری پیوست را با توجه به متن خواسته شده مقابل گزینه راهنمای پیوست کلیک کنید. سپس گزینه ی Browse را انتخاب کرده و تصویر موردنظر را انتخاب نمایید و پیوست را ارسال کنید.

_ ضمایم اظهارنامه :

مدارک مثبت هویت مالک، نماینده قانونی و طراح.

نحوه و نمونه ارسال تصاویر. یعنی یک نمونه از تصویر گرافیکی یا یک نمونه از طرح ترسیم شده در صورت دو بعدی بودن یا یک نمونه از تصویر گرافیکی یا یک نمونه از طرح ترسیم شده از تمامی جوانب طرح در صورت سه بعدی بودن طرح.

4-4مشخصات فن تصاویر.

_ در سایز A4.

_ اسکن به صورت عمودی

_ ساده بودن زمینه طرح

_ رنگی بودن کالا با حجم 500KB

_ سیاه و سفید بودن تصویر مدارک با حجم 250KB

_ پسوند فال های ارسالی JPG باشد.

3 ) تأیید اطلاعات مرحله اول و دوم و بازبینی اطلاعات و ضمایم.

4) پرداخت هزینه بصورت الکترونیکی و دریافت شماره اظهارنامه. (پرداخت هزینه به منزله ی تایید و ثبت نهایی اظهارنامه تلقی شده و استرداد هزینه و تغییر اطلاعات و ضمائم امکان پذیر نمی باشد).

شایان ذکر است ،متقاضیان محترم علاوه بر ثبت اظهارنامه ی طرح صنعتی،می توانند سایر درخواست های خود را نظیر ویرایش اظهارنامه طرح صنعتی و چاپ و پیگیری اظهارنامه  از طریق همین  سامانه اعلام نمایند و از تصمیم اداره مطلع شوند.
مرجع ثبت از تاریخ وصول ، اظهارنامه و ضمائم آن را از لحاظ رعایت جنبه های شکلی و سایر شرایط مقرر در قانون و همچنین تطبیق طبقه یا طبقات اعلامی با طبقه بندی بین المللی، مورد بررسی قرار می دهد.

ثبت طرح صنعتی با قید مراتب ذیل در دفتر ثبت طرح صنعتی انجام می پذیرد:


1-تاریخ کامل(ساعت،روز،ماه و سال) و شماره ثبت اظهارنامه

2-تاریخ و شماره ثبت طرح صنعتی

3-اسامی کالاها و طبقاتی که طرح صنعتی برای آن ها اختیار شده است.

4-ذکر مشخصات طرح یا طرح های صنعتی به طور اجمال با تعیین اجزایی که متقاضی می خواهد حق استعمال انحصاری آن را به خود اختصاص دهد.

5-در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن،تاریخ،شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم.

6-اسم،محل اقامت و تابعیت مالک طرح و نماینده او در صورتی که اظهارنامه توسط نماینده قانونی تسلیم شده باشد.

7-اسم و نشانی و تابعیت طراح،در صورتی که متقاضی شخص طراح نیست،مگر اینکه طراح کتباَ تقاضا نموده باشد که اسمش در گواهی نامه طرح صنعتی ذکر نشود.

8-مدت اعتبار ثبت طرح صنعتی

درج مراتب فوق پس از تکمیل باید به امضاء مالک طرح صنعتی یا نماینده قانونی وی و همچنین رئیس اداره ثبت طرح صنعتی برسد.

انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی

همان طور که گفته شد، به موجب ماده 58 ، هر گاه تقاضای ثبت طرح صنعتی مورد پذیرش مرجع ثبت قرار گیرد ، مراتب به متقاضی اعلام و وی باید جهت پرداخت هزینه های مربوط به ثبت طرح صنعتی و انتشار آگهی اقدام نماید.آگهی مزبور شامل موارد ذیل است:

1-شماره و تاریخ اظهارنامه

2-شماره و تاریخ ثبت طرح صنعتی

3-اسم و نشانی طراح مگر آن که طراح کتباَ درخواست کند که نامش ذکر نشود.

4-اسم و اقامتگاه متقاضی یا نماینده وی

5-ذکر کالا و طبقه ای که طرح مورد تقاضا مربوط به آن می باشد.

6-تعیین تاریخ،محل و شماره حق تقدم،در صورت وجود.

7-تصویر یا تصاویری که طرح را معرفی کند و تصریح به رنگی یا غیر رنگی بودن تصویر.

8-اشاره به ماکت طرح،در صورت ارائه

9-مدت اعتبار ثبت

مدت اعتبار طرح صنعتی پنج سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن خواهند بود. این مدت را می توان برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه مربوط تمدید نمود.پس از انقضاء هر دوره که از پایان دوره شروع می شود ، یک مهلت شش ماهه برای پرداخت هزینه تمدید گردیده و همچنین جریمه تاخیر در نظر گرفته خواهد شد.

اخذ جواز تاسیس

zz بازدید : 193 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

جواز تاسيس :

جوازی است كه پس از احراز شرايط مورد نیاز بر اساس  دستورالعمل ذیل برای سرمايه گذاري و انجام فعاليت های صنعتي به نام متقاضي از طرف وزارت صنايع و معادن در دو گزينه زیر صادر مي گردد.

الف: سرمايه گذاري در طرح های با اهمیت  — در رشته فعاليت هاي صنعتي مهم كه در چارچوپ اولويت هايی تعريف گردید مثل سند راهبرد پیشرفت صنعتي كشور بر پايه آمايش انجام مي گيرد، مطابق با قوانین  حمايت از  سرمايه گذاري از حمایت های دولت برخوردار می گردید  و مشوق هاي خاص سرمايه گذاري:  وام های بانكي (ريالي- ارزي)، گرفتن يارانه زمين در شهرك هاي صنعتي،

ب: سرمايه گذاري در طرحهای بدون اولویت و غیر مهم – در رشته فعاليت هاي صنعتي كه خارج از چارچوپ گزينه اول در بالا است از مشوق هاي خاص سرمايه گذاري بهره مند نمی گردند.
مهم : در سال ۱۳۹۵ برای تمامی طرحهای پیشنهادی – جواز تاسیس صادر می شود.


مدارک لازم برای اخذ جواز به صورت حقیقی:

فتوکپی مدرک های شناسایی شامل :فتوکپی شناسنامه ها و کارت ملی .آدرس و کد پستی .لیست کالاهای درخواستی برای تولید واحد صنعتی.

مدارک لازم برای اخذ جواز به صورت حقوقی:

آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات شرکت شما فتوکپی مدارک شناسایی مدیر عامل لیست کالاهای درخواستی جهت تولید در واحد صنعتی .

اطلاعات  راهنما اخذ جواز  بشرح زیر است :

۱- فرایند کار و  مراجعه به وزارت صنعت، معدن و تجارت استان های کشور

۲- مراحل صادر شدن جواز تاسیس در سامانه وزارت صنعت و معدن و تجارت

۳- شرایط گرفتن جواز تاسیس و تغییر اسم جواز در دوره های دیگر

۴- هزینه های صدور جواز تاسیس و مدت اعتبار مجوز تاسیس

۵- مراحل و شروط تغییر مکان طرح های صنعتی پس از صادر کردن جواز تاسیس

۶- مراحل و شرایط  گرفتن زمین از  شهرک های صنعتی

۷- شرایط گرفتن زمین از  منابع طبیعی

۸- شرایط صدور جواز بر اساس زمین ملکی شخصی که قصد دارد اقدام به سرمایه گذاری کند.

۹- شرایط صدور جواز تاسیس برای کشف  و بهره برداری از معادن کشور.

۱۰- ارائه نمودن بیش از 100 طرح توجیهی از طرح های صنعتی و کشاورزی

۱۱- روش تهیه طرحهای توجیهی در جهت ارجاع به  بانک صنعت و معدن

۱۲- ارجاع نظر های کارشناسی به سرمایه گذاران برای گرفتن مجوز تاسیس

۱۳-   شرایط گرفتن وام های سرمایه در گردش ( سود  در حال حاضر ۱۶ درصد است )
۱۴- شرایط گرفتن وام ها جهت احداث واحد های تولیدی
۱۵- شرایط گرفتن وام جهت بازسازی و نوسازی واحد تولیدی و صنعتی

ثبت برند چرم سازی

zz بازدید : 129 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

چرم جنسی است که در دباغی پوست خام جانوران مانند گاو به دست می آید و تقریباَ از ابتدا با بشریت همراه بوده است. طی سال ها و با پیشرفت بشر، انواع مختلف برندهای چرم به وجود آمده اند که می توانید در این مقاله، راجع به این مطلب مطالعه بفرمایید.

برند چرم چیست و مالک برند چرم، چه مزایایی را به دست می آورد ؟

برندها شناسه محصولات شما هستند که در صورت موفقیت در معرفی برند خود، فروش و رشد بیشتری را به دست خواهید آورد. امروزه، با توجه به گسترش فعالیت های تجاری و لزوم گسترش تبلیغات در بین رقابت کنندگان عرصه تجارت ، لزوم ثبت یک برند معتبر در بین اصناف مختلف می تواند کمک شایانی به رقابت کنندگان عرصه تجارت نماید. لذا با ثبت برند معتبر شما می توانید از شهرت و اعتبار فراوانی در بازار بهره مند گردید.
مالک برند چرم چه مزایایی را به دست می آورد ؟
حمایت از علامت تجاری به دارندگان علائم تجاری در استفاده از آن در جهت توسعه محصولات خود از لحاظ کمی و کیفی کمک شایانی می کند و از منظر دیگر برای مصرف کننده امکان انتخاب از میان چندین گزینه را تسهیل می نماید. لذا حق استعمال و استفاده انحصاری برای کسی شناخته می شود که مطابق مقررات قانون علامت خود را به ثبت رسانده باشد که در بند د ماده 40 مدت اعتبار و حمایت از آن را 10 سال قرار داده است و در صورت تجدید علامت توسط صاحب آن حق استعمال انحصاری برای ده سال دیگر تضمین می گردد که در قانون ایران این تجدید علامت محتاج به آگهی مجدد نیست.

لذا مالک علامت تجاری ثبت شده بر اساس حق استعمال انحصاری که به دست می آورد می تواند :


1- خواستار منع استعمال علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت خود که از سوی شخص  دیگر و بدون اجازه او صورت می گیرد شود. تقاضای منع استعمال در دادگاه قابل ارائه است.
2- خواستار رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه خود که از سوی شخص دیگری در ادامه مالکیت صنعتی ارائه شده است بشود.
3- خواستار ابطال ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت تجاری خود توسط دیگران شود.
حق استعمال انحصاری در تمامی نقاط کشور ایران قابل استناد است و در واقع اصل صلاحیت سرزمینی حاکم بوده و محدود به مکان خاصی نمی باشد لذا هر کس در هر نقطه از ایران علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت ثبت شده را به کار ببرد مالک علامت تجاری ثبت شده می تواند منع استعمال آن را تقاضا نماید.
از جمله سایر مزایای ثبت برند می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- از برند و آرم تجاری برای دریافت گواهی و نشان استاندارد استفاده می شود.
- با ثبت برند ، شرکت ها ملزم می شوند که کیفیت محصولاتشان را بالا ببرند تا نام و نشانشان موفق تر و ماندگار تر شود.
- این علامت ها نوعی ابزار برای بازاریابی محسوب می شوند که شهرت شرکت ها بر اساس آن صورت می گیرد و وجهه شرکت ها بر پایه ی آن ها شکل می گیرد.
- در قراردادهای اعطای نمایندگی، این گزینه از مهم ترین ویژگی هایی است که باید قید شود.
- در صورتی که شرکت بتواند برند سازی موفقی داشته باشد، می توان برند را جزء دارایی های ارزشمند این شرکت به شمار آورد.
- شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه آرم تجاری خود دارند.

هر کلمه، حرف یا حروف، اعداد، اشکال ، تصاویر و یا ترکیبی از همه این ها علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند محسوب می شوند و قابلیت ثبت دارند.

اسم های عام را نمی توان به ثبت رساند، به عنوان نمونه اگر شرکت شما قصد دارد علامت تجاری " دوربین " را برای فروش دوربین ثبت کند، تقاضانامه ثبت این علامت رد خواهد شد چون کلمه ای عام است که به همه انواع این محصول اشاره دارد.
واژه های توصیف کننده دسته ای دیگر از کلمات هستند که نمی توان آن ها را برای ثبت علامت تجاری به کار برد. این واژه ها لغاتی هستند که معمولاَ در تجارت به منظور توصیف یک محصول به کار می روند. برای مثال، ثبت کلمه " خوش گوار " برای نوشیدنی قابل قبول نخواهد بود چون توصیف کننده آن نوشیدنی است. در حقیقت اگر به تولیدکننده یک نوشیدنی برای فروش محصولاتش حق استفاده انحصاری از کلمه " خوش گوار " داده شود، کاری غیرمنصفانه خواهد بود. بر همین اساس واژه های کیفی مانند " تند " ، " برترین "، " مدرن " یا " خلاقانه " احتمالاَ مردود خواهند شد مگر اینکه یک بخض از یک نشان خاص باشند. در این گونه موارد، ذکر عبارتی دال بر اینکه در خصوص آن بخض از علامت حق استفاده انحصاری درخواست نمی گردد، الزامی است .
علائم گمراه کننده ( فریب دهنده برای مشتریان ) : علائم تجاری هستند که سبب انحراف ذهن مشتریان نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبدا جغرافیایی محصول می گردد. برای مثال ، عرضه مبل و میز چوبی به بازار با علامت تجاری گردو حاوی تصویر گردو می تواند موجب گمراهی مصرف کنندگان گردد زیرا آن ها به اشتباه ممکن است تصور کنند که کلیه محصولات تولیدی آن فرد یا شرکت از چوب گردو می باشد و در نتیجه امکان رد این علامت وجود دارد. علائمی که خلاف موازین شرعی و اسلامی، عرف و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشند، قابل ثبت نمی باشند. پرچم کشورها، نشان های سلطنتی، علامات دولتی، نماد ممالک مختلف، و یا آرم سازمان های بین المللی که نمونه ای از آن ها به دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت اعلام شده است قابل ثبت نمی باشند.

مدارک لازم جهت ثبت برند چرم سازی

1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2- مدارک هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی : کپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و...
7- استفاده از حق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس میبایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
پس از آنکه علامت تجاری به ثبت رسید گواهی ثبت با الصاق یک نمونه کامل آن به صاحب علامت داده می شود.

نکات حائز اهمیت در رابطه با ثبت برند چرم :

- شما می توانید برند خود را به صورت شخصی ( حقیقی ) ویا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید و در هر دو صورت شما، شماره ثبت مخصوص به خود را دریافت می کنید.
- برند حقیقی و حقوقی از لحاظ اعتبار با هم تفاوتی ندارند.
- برند هیچ گونه مالیاتی ندارد و طبق قانون اداره مالکیت های صنعتی ثبت برند معاف از مالیات می باشد.
- شما با داشتن کارت بازرگانی شخصی ( حقیقی ) می توانید 3 برند تجاری و با کارت بازرگانی شرکتی ( حقوقی ) می توانید 10 برند تجاری را ثبت نمایید.
- برند تجاری شما در کنار یک شکل یا لوگو قابل ثبت می باشد و پیشنهاد ما نیز به شما همین است زیرا در ذهن مخاطب بهتر و سریعتر جای میگیرد.

از ثبت برند قهوه چه می دانید ؟

zz بازدید : 139 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

قهوه دومین نوشیدنی پر طرفدار جهان پس از آب می باشد. بوی شگفت انگیز قهوه با طعم تلخ و دلچسب آن سبب شده مردم بسیاری در سراسر ایران و جهان هر روز صبح خود را با این نوشیدنی جادویی آغاز کنند.
قهوه خام یا قهوه سبز و همچنین انواع قهوه های دیگر مانند قهوه ترک و قهوه اسپرسو تلخ فواید فراوانی برای سلامتی بدن دارند.
به دلیل مصرف فراوان قهوه، امروزه برندهای متعددی از این محصول وجود دارد. برند یا علامت تجاری یکی از اولین راه ها برای معرفی هر محصول و خدمات است. سوالاتی که این جا ممکن است مطرح  شود این است که آیا ثبت برند قهوه اجباری است ؟ علائم تجاری قابل ثبت و غیرقابل ثبت کدامند ؟ مراحل و مدارک ثبت برند چیست ؟ در این نوشته به بررسی دقیق این موارد بر اساس قوانین کشور ایران خواهیم پرداخت.

آیا ثبت برند قهوه اجباری است ؟

همان طور که اشاره شد، امروزه به دلیل تغییرات گسترده در تمامی ابعاد زندگی بشرعلی الخصوص تغذیه ، شرکت های بسیاری در زمینه ی قهوه اقدام نموده اند که به دلیل مصالح اجتماعی و  سلامت مردم این علائم می بایست به ثبت برسند. در این رابطه ، ماده 1 قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر می دارد :
" داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد".
به موجب ماده 5 تصویبنامه مورخ سوم اردیبهشت 1328 مواردی که دولت ثبت آن ها را اجباری دانسته است به شرح ذیل است :
1- داروهای اختصاصی ( سپسیالتیه ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.
2- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره
3- آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه ... که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.
4- لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد
تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود به معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجارتی ثبت شده بود و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود:
الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب- شماره ثبت علامت در ایران
بر اساس ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.
برچسب مقرره در ماده ی 1 باید طوری الصاق شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.
تمام این نوشتجات که بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد استعمال زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

علائم تجاری قابل ثبت و غیرقابل ثبت

الف- علائم تجاری قابل ثبت :
هر کلمه، حرف یا حروف ، اعداد ، اشکال ، تصاویر و یا ترکیبی از همه این ها علامت تجاری یا اصطلاحاَ برند محسوب می شوند و قابلیت ثبت دارند.
علامت تجاری نه تنها باید با سایر علایم تجاری تمایز و تفاوت داشته باشد و با نوع و جنس کالا نیز ارتباط تنگاتنگ نشان دهد ، بلکه باید توام با ابتکار و نوآوری ترسیم و تنظیم گردد و از اسامی عام و گمراه کننده در علامت استفاده نشود ، مثلاَ کلمه " میوه " برای نوع خاصی از میوه مثل " کیوی " یا " موز" نمی تواند به عنوان علامت تجاری انتخاب شود مگر اینکه این کلمه همراه با علائم و اشکال دیگر مجموعه ای را تشکیل دهند که به عنوان علامت تجاری آن میوه خاص به کار می رود.
علامت تجاری باید جدید ، ابتکاری بوده و گمراه کننده نباشد.
ب- علائم تجاری غیرقابل ثبت :
علائمی که ثبت آن ها ممکن نیست، دو گروه می باشند. برخی از آن ها به دلیل فقدان " صفت مشخصه " و " وجه تمایز " و گروهی به جهت مغایرت با " حفظ منافع عمومی " شرایط لازم را برای ثبت شدن ندارند. این موارد عبارتند از:
1- غیرقابل ثبت به دلیل فقدان ویژگی تمایز بخش
2- واژه های عمومی یا غیراختصاصی
3- غیرقابل ثبت به دلیل حفظ منافع عمومی
4- علائم تجاری مخالف با نظم عمومی و یا اخلاق حسنه
5- غیرقابل ثبت بودن علائم رسمی کشورها ، موسسات عمومی و سازمان های بین المللی

مدارک ثبت برند تولید قهوه

ثبت علامت تجاری ( برند / مارک ) در ایران در اداره علامت تجاری ( در تهران ) انجام می شود که برای ثبت علامت تجاری باید کلیه مدارک لازم فراهم گردد تا با رعایت کامل مقررات مراحل قانونی ثبت آن طی شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند ماشین عبارت است از :
1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوطه.
7- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم "حداکثر تا6 ماه" استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

مراحل ثبت برند

برای ثبت برند تجاری در ابتدا باید تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علامت تجاری ( درخواست ثبت برند ) را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت های صنعتی نماییم. اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت مورد تقاضا باشد. همچنین باید مشخص شود علامت مورد تقاضا برای چه کالا یا کالاهایی، مثلاَ رب گوجه فرنگی، حبوبات یا صابون استفاده خواهد شد . متقاضی ساکن هر کجا که باشد، چه تهران و چه شهرستان و چه خارج از کشور، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آنجا ارسال شود. ( در حال حاضر تمام این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود )
اداره ثبت علائم و طرح های صنعتی وظیفه دارد ظرف مدت 15 روز کاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه نسبت به رد یا قبول آن اقدام نماید. این اداره در روند رسیدگی به این سه شرط عمل می کند : نام تجاری مورد تقاضا از علائم ممنوعه نباشد و بیانگر کالا باشد نه اسم عام . قبل از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت نشده باشد . شبیه برندی که قبلاَ توسط شخص یا شرکتی دیگر ثبت شده است نباشد. اگر اظهارنامه ثبت برند تجاری رد شود، دلیل آن باید کتباَ به مقتضی اعلام شود و متقاضی تا ده روز از تاریخ ابلاغ فرصت اعتراض دارد اگر اظهارنامه قبول شود یا بعد از رد تقاضا حکم قطعی مبنی بر قبول آن صادر شود، اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت برند تجاری اقدام می کند و مراتب را جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رساند.

نکته :

- حق انحصاری برند تنها با شخصی است که برند را ثبت قانونی کرده است.
- برای ثبت برند تاریخ تقاضای ثبت آن هم بسیار مهم است. اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد، متقاضی ای که تاریخ تقاضای آن ارجحیت داشته باشد اجازه به ثبت رساندن آن را دارد.
- اگر شخصی اجازه استفاده از برند خود را بخواهد به شخص دیگری بدهد این کار را باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی با به ثبت رساندن انجام دهد.
- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.

چگونه می توان برای ثبت برند روغن کنجد اقدام کرد ؟

zz بازدید : 145 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

روغن کنجد که از دانه های کنجد به دست می آید یکی از روغن های گیاهی کمتر شناخته شده است اما در حقیقت یکی از سالم ترین گزینه های روغن گیاهی است.
از روغن کنجد می توان به عنوان یکی از مفیدترین و مناسب ترین روغن های موجود در بازار نام برد. این روغن در بین روغن های خوراکی به ملکه روغن ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.
روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است .
ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است .
با توجه به دلایل فوق، برندهای متعددی در این رابطه با اهداف تجاری به ثبت می رسند. مطلبی که در پیش رو دارید به بررسی اقدامات لازم جهت ثبت برند روغن کنجد می پردازد.

اقدامات لازم جهت ثبت برند کنجد

برای ثبت برند تجاری در ابتدا باید تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علامت تجاری را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت صنعتی نماییم. اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت مورد تقاضا باشد. همچنین باید مشخص شود علامت مورد تقاضا برای چه کالا یا کالاهایی مثلاَ  روغن ها و چربی های خوراکی استفاده خواهد شد. (این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود)
متقاضی ساکن هر کجا که باشد چه تهران و چه شهرستان، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آن جا ارسال شود.
اظهارنامه از تاریخ وصول از جهات ذیل مورد بررسی قرار می گیرد :
الف- از لحاظ شکل که مطابق قوانین و مقررات باشد.
ب- از جهت اینکه طبقه نوع کالا با طبقات مربوط تطبیق نماید.
پاسخ اداره ممکن است یکی از سه وضعیت اخطار نقص /  رد پرونده / آگهی نوبت اول باشد. در حالت آگهی نوبت اول یعنی ایرادی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
بعد از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمود.
علامت پیشنهادی جهت ثبت در صورت احراز شرایط فوق در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود و چنانچه ظرف مدت یک ماه از انتشار آگهی، دعوی یا اعتراضی نسبت به برند نشود  باید برای آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام کنید.

مدارک لازم جهت ثبت برند کنجد :

1- اظهارنامه ثبت برند
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند.
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد.
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،در صورتی که ثبت علامت جمعی مورد درخواست باشد.
8- مدارک مثبت هویت متقاضی
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی
10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
نکته : در آئین نامه جهت کلیه ی اجناس، طبقاتی قائل و آن را به 36 قسمت نموده اند مثلاَ طبقه 1 محصولات شیمیایی که در صنایع و علوم و عکاسی و کشاورزی و کود طبیعی و مصنوعی و مواد آب دادن فلزات و دباغی است و طبقه 23 انواع نخ و طبقه ی 24 انواع پارچه است.بنابراین متقاضی باید معلوم کند جنس مورد تقاضای او با کدام یک از طبقاتی که در آئین نامه ی ذکر شده مطابقت دارد و برای هر طبقه حق الثبت جداگانه باید پرداخت نماید.

متقاضیان محترم ثبت برند کنجد ، به نکات ذیل توجه فرمایند :


1- ثبت مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی،"  آردهای مخصوص " ، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آب نبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره الزامی است. این اجناس، اعم از آنکه در ایران ساخته شده یا در خارج ساخته شده و وارد کشور شود و در بازار ، تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود، در معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجاری بوده و در روی برچسب، به نکات ذیل تصریح شود :
الف- اسم تجاری و نشانی سازنده جنس، با قید کشور مبدا ب- شماره ثبت علامت در ایران و شماره و تاریخ اجازه " وزارت بهداشت و درمان و امور پزشکی " ، برای ساختن و یا به معرض فروش گذاشتن جنس در ایران .
2- کسانی که عالماَ محصولی را به معرض فروش گذاشته یا بفروشند که دارای علامتی نباشد که برای آن محصول اجباری است ؛ همچنین کسانی که علامت تجاری اجباری را در روی محصولی که اجباراَ باید دارای آن علامت باشد استعمال نکنند به موجب قانون مجازات اسلامی به حبس تا شش ماه محکوم خواهند شد.
3- در صورتی که علامت به صورت حروف لاتین باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.
4- نام های عام محصولات یا اسامی جغرافیایی که خریدار را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه کند، علامت مشخصه تجاری محسوب نمی شود.
5- برای ثبت برند، داشتن شرکت الزامی نیست. شما متقاضی عزیز می توانید برند خود را به صورت شخصی و یا شرکتی ( حقوقی ) ثبت کنید . هر دو برند از لحاظ اعتبار تفاوتی ندارند و از یک میزان از اعتبار برخوردار هستند.
6- برند تجاری شما در کنار یک شکل یا لوگو قابل ثبت می باشد و پیشنهاد ما نیز به شما همین است زیرا در ذهن مخاطب بهتر و سریعتر جای می گیرد.

ثبت شرکت تولید درب ضد سرقت

zz بازدید : 138 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

مجموعه ای از افراد که برای انجام فعالیتی خاص با همدیگر همکاری می نمایند، می توانند یک شرکت یا موسسه را تشکیل دهند و آن را به ثبت برسانند.

ثبت شرکت یکی از اقدامات اساسی در راستای انجام امور تجاری، تولیدی، خدماتی و ... می باشد. با ثبت شرکت مجموعه ای از افراد در یک چارچوب منسجم حقوقی فعالیت خود را آغاز می کنند تا احتمال هر گونه بی قانونی تا حد امکان کاهش یابد. از جمله امتیازات ثبت شرکت به شرح ذیل است :


- امتیازات اعتبارات وام تسهیلات
- اخذ و اعطای نمایندگی رسمی
- دریافت جوازها
- دریافت جوازها
- امکان تبلیغات گسترده و پربازده
- بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت
- امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی
- امکان ورود به عرصه های بین المللی
- با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده نمایید.
اگر برای اولین بار است که می خواهید اقدام به ثبت شرکت کنید، از بهترین گزینه ها برای ثبت شرکت، شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود می باشد .
شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست.
همچنین، شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود.مسئولیت شریک در مقابل قروض و دیون شرکت به میزان سهم الشرکه ای است که شخص در شرکت سرمایه گذاری کرده است.فرق این شرکت با شرکت های سهامی در این است که در شرکت با مسئولیت محدود به هیچ وجه سهم الشرکه صادر نمی شود و جز با رضایت عده ای از شرکاء که سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها باشد قابل نقل و انتقال نیست.ولی در شرکت های سهامی، سهام منتشر گردیده و نیز قابل نقل و انتقال می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود در صورت پیش بینی در اساسنامه، با فوت ، حجر ، ممنوعیت قانونی یا قضایی یکی از شرکاء شرکت منحل می شود ولی در شرکت های سهامی عام و خاص در چنین شرایطی شرکت به حیات خود ادامه می دهد.
نکته قابل توجه در ثبت چنین شرکت هایی این است که اگر قصد قید کلمه تولید در موضوع فعالیت شرکت را دارید با توجه به حوزه ثبتی نیاز یا عدم نیاز به مجوز در زمینه تولید مشخص می گردد. برای نمونه شرکت هایی که در کرج به ثبت می رسند بابت قید کلمه تولید در موضوع فعالیت مجوز به اداره ثبت شرکت ها ارائه می دهند ولی اگر در تهران به ثبت برسند به مجوز نیاز نیست.

مدارک ثبت شرکت تولید درب ضد سرقت :

جهت انجام ثبت شرکت لازم است با توجه به نوع شرکت مدارک و اسناد مرتبط را تجمیع نمود. این مدارک به شرح ذیل می باشد که لازم است قبل از اقدامات لازم برای ثبت شرکت نسبت بدان آگاه بود تا با اشراف کامل اقدام به پروسه ثبت شرکت نمود.
- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سهامداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- مدرک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
- ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان

مراحل ثبت شرکت تولید درب ضد سرقت

 ثبت شرکت ها در تهران در اداره ای به نام " اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی " انجام می شود که یکی از دوایر اداره کل ثبت اسناد و املاک است. در خارج از تهران ، به موجب ماده 2 نظامنامه قانون تجارت وزارت عدلیه ( مصوب 1311) ، ثبت شرکت در اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت به عمل می آید. در نقاطی که اداره یا دایره شعب ثبت اسناد وجود نداشته باشد، ثبت شرکت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی، هم نباشد ، در دفتر دادگاه محل انجام خواهد گرفت. در صورت اخیر، شرکت باید در ظرف سه ماه از تاریخ تاسیس اداره یا دایره یا شعبه ثبت اسناد در محل استقرار دادگاه ، خود را در دفتر ثبت اسناد به ثبت برساند.

جهت انجام امور ثبت شرکت لازم است که پروسه اداری طی گردد. این مراحل به شرح ذیل است :


- تجمیع مدارک مورد نیاز
- اخذ گواهی عدم سوپیشینه
- تنظیم و تدوین مفاد اساسنامه
- انتخاب نام مناسب برای شرکت
- ثبت نام اولیه در سامانه و تنظیم اوراق ثبتی
- تعیین نام شرکت
- ارسال اوراق به اداره از طریق پست جهت انجام مراحل ثبت
- بررسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها
- در صورت بلامانع بودن صدور آگهی تاسیس شرکت
- تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی برای درخواست ثبت شرکت
- ارسال آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور
- انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی

حجر و ورشکستگی شریک شرکت تضامنی

zz بازدید : 145 سه شنبه 16 مرداد 1397 نظرات ()

همان طور که می دانیم در تقسیم بندی شرکت ها، شرکت های تجاری را می توان به سه نوع تقسیم کرد : نوع اول، شرکت هایی هستند که سرمایه در آن ها دخالت دارد. نوع دوم، شرکت هایی هستند هستند که اعتبار و شخصیت شرکا در آن دخات دارد. نوع سوم، شرکت هایی هستند که از امتزاج دو نوع شرکت گفته شده ( سرمایه و اعتبار و شخصیت شرکا ) تشکیل می شود. شرکت سهامی و با مسئولیت محدود، بارزترین شرکت ها در نوع اول، و شرکت های تضامنی و نسبی در نوع دوم و شرکت های مختلط در نوع سوم است. شرکت های سهامی و تضامنی درست در مقابل یکدیگر قرار دارند. در شرکت های سهامی شخصیت و اعتبار شرکا به هیچ وجه دخالتی ندارد و فقط سرمایه نقش اساسی دارد. ولی در شرکت تضامنی اعتبار و شخصیت شرکا بیش از هر چیز شاخص شرکت است.
شرکت تضامنی در ماده 116 قانون تجارت اینگونه تعریف شده است : " شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود ".
با توجه به این ماده و مواد بعدی این قانون می توان مهم ترین اصول شرکت تضامنی را مسئولیت تضامنی شرکا و غیرقابل انتقال بودن سهم الشرکه دانست.
در مبحث حیات شرکت تضامنی، سود ، زیان ، سرمایه ،مدیران ، شرکا، حجر شریک ، ورشکستگی شریک ، طلبکاران شرکت و شرکا و.... مطرح می گردد. ما در این مقاله به توضیح راجع به حجر و ورشکستگی شریک می پردازیم.

حجر شریک

حجر حالت شخصی است که از دخالت در امور مالی خود ممنوع است و این حالت ممکن است مانند فوت موجب انحلال شرکت شود. چه ، شریکی که از دخالت در اموال شخصی خود محروم است، نمی تواند از قروض و تعهدات شرکت ضمانت کند. در این حالت، اگر شرکا شرکت و قیم محجور نسبت به ادامه حیات شرکت تراضی نمایند از انحلال شرکت جلوگیری می شود.
به نظر می رسد در صورت محجوریت یکی از شرکا، ضرب الاجل یک ماه مقرر در ماده 139 قانون تجارت از تاریخ تعیین قیم شروع می شود و نه از لحظه محجور شدن یکی از شرکا

ورشکستگی شریک

اثر مستقیم ورشکستگی شریک مانند فوت یا حجر شریک باعث انحلال شرکت تضامنی نیست. بلکه ممکن است باعث انحلال شرکت شود. چه به موجب ماده 138 قانون تجارت : " در مورد ورشکستگی یکی از شرکا، انحلال وقتی صورت می گیرد که مدیر تصفیه کتباَ تقاضای انحلال شرکت را نموده، و از تقاضای مزبور شش ماه گذشته و شرکت مدیر تصفیه را از تقاضای انحلال منصرف نکرده باشد ". پس ملاحظه می شود که حدوث ورشکستگی، مستقیماَ باعث انحلال شرکت نمی شود. چون ممکن است مدیر تصفیه بقا شرکت را برای بهره برداری از آن لازم بداند و یا این که شرکا، مدیر تصفیه را قانع کنند که در صورت ادامه حیات شرکت، طلب شریک ورشکسته از منافع شرکت داده می شود. از طرف دیگر به موجب ماده 131 قانون تجارت : " در صورت ورشکستگی یکی از شرکا... سایر شرکا می توانند سهم آن شریک را از دارایی شرکت نقداَ تادیه کرده، و او را از شرکت خارج کنند ". پس به موجب ماده 128 قانون تجارت : " ورشکستگی شرکت ملازمه قانونی با ورشکستگی شرکا و ورشکستگی بعضی از شرکا، ملازمه قانونی با ورشکستگی شرکت ندارد ".
نکته : در شرکت مختلط غیرسهامی فوت یا حجر یا ورشکستگی شرکای بامسئولیت محدود موجب انحلال شرکت نمی شود.
موارد انحلال شرکت تضامنی :

در ارتباط با انحلال شرکت تضامنی، قواعد ویژه ای در قانون تجارت پیش بینی شده است :


1- انحلال شرکت، علی الاصول با موافقت یکی از شرکا میسر است و هیچ قاعده خلاف این را نمی توان در شرکتنامه یا اساسنامه پیش بینی کرد ؛
2- همان طور که می دانیم، هر یک از شرکا می تواند اگر اساسنامه یا شرکتنامه او را از حق فسخ محروم نکرده باشد، انحلال شرکت را درخواست کند، مشروط به اینکه تقاضای انحلال به قصد اضرار به شرکای دیگر یا به اشخاص ثالث نباشد. این تقاضا باید شش ماه قبل از زمانی تسلیم شود که شریک می خواهد شرکت را فسخ کند. ( ماده 137 ق.ت ) ؛
3- ورشکستگی یکی از شرکا نیز – که البته لازم است ابتدا دادگاه صالح در خصوص آن حکم ورشکستگی صادر کند – ممکن است به انحلال شرکت بینجامد، مگر آنکه مطابق ماده 138 قانون تجارت، شرکا بتوانند مدیر تصفیه شریک ورشکسته را از تقاضای انحلال منصرف کنند؛
4- فوت شریک نیز شرکت را منحل می کند، مگر آنکه شرکای باقی مانده و قائم مقام متوفی به بقای شرکت رضایت دهند. ( ماده 139 ق.ت ) ؛
5- حجر یکی از شرکا که موجب انحلال شرکت است، مگر آنکه شرکای دیگر با قائم مقام محجور، یعنی قیم او ، بر ادامه حیات شرکت توافق کنند ؛
6- ورشکستگی خود شرکت نیز از اسباب انحلال شرکت است.

ثبت شرکت در عراق

zz بازدید : 204 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()

لازمه حضور در بازار بزرگ عراق و مشارکت در مناقصات خرید کالا و ساخت و ساز عراق ثبت یک شرکت در این کشور می‌باشد. همچنین جهت بازاریابی و فروش مستقیم یا اعطای نمایندگی نیز می‌بایست در اداره ثبت شرکت‌های عراق مدارکی جهت تائید فعالیت به ثبت رسیده باشد. این تائیدیه‌ها و مدارک ثبتی علاوه بر امکان بازاریابی، فروش و مشارکت در مناقصات عراق مزایای دیگری نیز برای شرکت‌های ثبت شده در این کشور دارا می‌باشد، از جمله دریافت اقامت تجاری بلند مدت، اخذ مجوز افتتاح فروشگاه و دفا‌تر تجاری، استفاده از انواع تسهیلات مختلف رفاهی و اقتصادی کشور عراق و یا مجامع بین المللی که به شرکت‌های عراقی اعطا می‌نمایند.

۱. انواع ثبت شرکت

– ایجاد یک شرکت مستقل جدید عراقی که تمام مالکیت و سهام آن متعلق به اتباع ایرانی می‌باشد.
– ایجاد یک شرکت جدید بومی با مشارکت اتباع عراقی که سهام آن با توافق طرفین می‌باشد.
– ایجاد شعبه‌ای از یک شرکت ایرانی با‌‌ همان نام که تمام سهام آن متعلق به اتباع ایرانی می‌باشد.
– اعطای نمایندگی یک شرکت ایرانی به یک شرکت یا شخص حقیقی عراقی بدون الزام به حضور اتباع ایرانی.

۲. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مستقل یا بومی

– یک نسخه کپی رنگی از صفحات گذرنامه کلیه اعضای شرکت متقاضی
– تهیه ترجمه رسمی گذرنامه کلیه اعضای شرکت متقاضی
– تهیه وکالتنامه به نام وکیل معرفی شده شرکت آریاتندر از طریق دفا‌تر اسناد رسمی با امضای تمامی سهامداران شرکت متقاضی
– ترجمه وکالتنامه فوق به زبان عربی
– تائیدیه وکالتنامه فوق توسط سفارت عراق در ایران
– شایان ذکر می‌باشد متن وکالتنامه جهت ثبت شرکت در سفارت عراق موجود بوده و همچنین پس از ترجمه رسمی توسط دارالترجمه می‌بایست به تائید سفارت عراق در ایران برسد.

۳. مدارک مورد نیاز جهت ایجاد شعبه و یا اعطای نمایندگی

– ارائه اسناد تاسیس و ثبت شرکت بصورت تائید شده از سوی مراکز ذیربط در ایران
– ارائه یک نسخه از اساسنامه و اظهارنامه شرکت بصورت تائید شده از سوی مراکز ذیربط در ایران
– آخرین صورت وضعیت مالی پایان سال شرکت با گزارش هئیت مدیره
– نسخه‌ای از گواهی بازرس رسمی شرکت از دفا‌تر ثبت شده حسابداری
– نامه تعهدات مالی کامل و قانونی نسبت به شعبه یا نمایندگی در عراق
– صدور معرفی نامه تام الاختیار از سوی شرکت به منظور معرفی مدیر شعبه یا نمایندگی عراق
– صدور وکالتنامه ثبت شرکت به وکیل عراقی از طرف مدیر دفتر عراق
– شایان ذکر می‌باشد در پایان کلیه مدارک می‌بایست به زبان عربی توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شده و به تائید سفارت عراق در ایران برسد.

۴. مدت زمان کاری جهت ثبت شرکت

– مدت زمان ۴۵ روز کاری کشور عراق
– ایام تعطیل و زیارتهای میلیونی کشور عراق جزء مدت زمان  محسوب نمی‌شود.
– مدت زمان ارسال و بازگشت مدارک شرکت متقاضی از طریق پست بین الملل صورت خواهد گرفت که جزء مدت زمان توافقنامه نمی‌باشد.
– برای ثبت شرکت بومی در عراق با سهامداران خارجی بعد از اتمام مراحل ثبتی و قبل از دریافت آگهی تاسیس، باید موافقت وزارت کشور عراق نیز اخذ شود.

ثبت شرکت در ترکیه

zz بازدید : 298 پنجشنبه 07 تير 1397 نظرات ()

در حال حاضر یکی از کشور هایی که متقاضی ثبت شرکت در آن زیاد شده است ، کشور ترکیه می باشد. به خاطر تحریم خیلی از تجار نمی توانند با کشور های دیگر مستقیم داد و ستد کنند. بنابراین با ثبت شرکت در ترکیه ، فعالیتها و داد و ستد های خود را از طریق این کشور انجام می دهند.

یا حتی بسیاری از بازرگانان عزیز کشورمان که به ترکیه صادرات کالا دارند از طریق ثبت شرکت در ترکیه ، کالا را به نام شرکت خود صادر می کنند.

نکته : هر یک از هم وطنان عزیز که قصد زندگی و فعالیت در ترکیه دارند باید به ثبت شرکت ترکیه اقدام نمایند. زیرا یکی از قوانین این کشور برای اتباع خارجی این است که تنها با ثبت شرکت در این کشور می توانند هر نوع فعالیتی را اعم از سوپر مارکت و ….. انجام دهند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

1.اصل پاسپورت هر یک از شرکاء  با اعتبار بيشتر از 6 ماه

2.دو قطعه عکس 4 × 3  رنگي – زمينه روشن

3.چند نام انتخابی مناسب برای شرکت تركيه

4.زمینه فعالیت شرکت در تركيهاساسنامه

5.تعیین درصد سهام هر یک از شرکای…

تعداد صفحات : 6

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 67
  • باردید دیروز : 125
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 192
  • بازدید ماه : 1,959
  • بازدید سال : 18,405
  • بازدید کلی : 82,797